אולי אתם שואלים את עצמכם, "מה עדיף – כתר חרסינה או זירקוניה?" ובכן, יש כמה יתרונות לשתי האפשרויות. קודם כל, הם תואמים ביו. כתר חרסינה יכול להיות קשה יותר לשבור מכתר זירקוניה. ואם יש לך תקציב, כתר זירקוניה יהיה זול יותר. כתרי זירקוניה הם גם חזקים יותר וניתן להתאים אותם כך שיתאימו לפה שלך בצורה מושלמת.

כתרי זירקוניה מחזיקים מעמד מהפורצלן

בעוד ששני החומרים עשויים להיות דומים במראה, כתרי שיניים זירקוניה הם הרבה יותר חזקים ומחזיקים מעמד זמן רב יותר מאשר עמיתיהם הפורצלן. כתרי שיניים זירקוניה עשויים משכבה דקה של זירקוניה, השומרת כמה שיותר מהשן המקורית. בנוסף, כתרי זירקוניה זמינים בצורות רבות ושונות עם רמות שונות של שקיפות.

מכיוון שהזירקוניה הוא חומר נטול מתכת, הכתרים אינם מתכהים לאורך שולי החניכיים. יתר על כן, ניתן לצבוע את השחזור בהתאמה אישית כדי להשתלב בצורה חלקה עם השיניים שמסביב. רופא השיניים יכול גם לבצע התאמות קלות ליד הכיסא עם אבנים ירוקות או פצעי יהלום. לגימור אסתטי יותר, כתר הזירקוניה מוצק באופן מסורתי עם צמנט שרף מרפא כפול.

הם תואמים ביו

חומרים אלו הם גם תואמים ביו וגם לא אלרגיים. גם זירקוניה וגם חרסינה תואמות ביולוגית לגוף האדם. למעשה, לשני החומרים סיכוי נמוך לתגובות אלרגיות ואינם גורמים למוליכות חשמלית או לרגישות לטמפרטורה. בנוסף, פורצלן גם תואם ביולוגית לגוף האדם וניתן להשתמש בו ביישומים רפואיים מסוימים. זירקוניה הוא החומר המועדף להשתלת שיניים וכתרים למי שאלרגי למתכת או מעדיף שיקום ללא מתכות.

למרות שפורצלן היא האופציה המסורתית יותר, גם כתרי זירקוניה וגם כתרי חרסינה תואמים ביו. זירקוניה לא צפויה לגרום לתגובה אלרגית כלשהי, בעוד שחרסינה עשויה להוביל לתגובה אלרגית בחלק מהחולים. בעוד שגם חרסינה וגם זירקוניה תואמים ביולוגית, ייתכן שהראשונים לא משתלבים במראה הטבעי של השיניים כמו גם בחרסינה. מסיבה זו, כתרי זירקוניה הם בחירה טובה יותר עבור אנשים עם עששת חמורה.

הם חזקים יותר

אם אתם תוהים האם כתרי זירקוניה ופורצלן חזקים יותר, כדאי שתדעו שכן! למעשה, זירקוניה חזקה פי שלושה מפורצלן. כתרי חרסינה יכולים להישחק לאורך זמן, אך כתרי זירקוניה עומדים בכוחות הלעיסה והטחינה מבלי להישבר. למעשה, זירקוניה היא כל כך חזקה עד שלעיתים היא מכונה "פלדה קרמית" מכיוון שיש לה תכונות טבעיות של פלדה.

גם כתרים קרמיים חזקים יותר מאלה ממתכת, הודות למבנה החד-רכיבי. בהשוואה לכתרי חרסינה שהתמזגו למתכת, כתרי קרמיקה נשחקים פחות שיניים מנוגדות. אבל הם גם דורשים יותר מבנה שיניים להסרה ודורשים חרסינה עבה יותר. המשמעות היא שכתרי קרמיקה עלולים להישבר ולגרום לזיהומים אם לא מטפלים בהם כראוי. כתרים קרמיים גם אינם מחזירים אור, מה שהופך אותם לפחות אטרקטיביים.

הם ניתנים להתאמה אישית יותר

אם אתם מחפשים שיקום שיניים שנראה טוב יותר ועמיד יותר בצבע שיניים, מומלץ לשקול כתר זירקוניה או חרסינה. בעוד ששניהם חזקים ועמידים, כתרי זירקוניה עמידים יותר לכתמים מאשר שיניים טבעיות. הם יכולים להישאר בהירים יותר למשך זמן רב יותר. שיניים טבעיות נוטות להכתים בקלות רבה יותר, לכן כדאי להגביל את צריכת קפה, יין אדום ומזונות כהים אחרים.

בין היתרונות והחסרונות של כתרי זירקוניה, המחיר הוא גורם מרכזי. חומרים אלה עמידים מאוד, אך הם גם יקרים יותר מסוגי כתרים אחרים. בהתאם לסוג הכתר שתקבלו, כתרי זירקוניה עשויים להיות יקרים יותר מכתרי חרסינה. עם זאת, הם שווים את המחיר אם יש לך שן בולטת במיוחד או שאתה זקוק למראה מותאם יותר.

הם יותר יקרים

בעוד שכתרי חרסינה זולים יותר מכתרי זירקוניה, שני החומרים מיוצרים כך שיתאימו לשיניים הייחודיות שלך. רופא השיניים שלך יכין את השן על ידי הסרת עששת וכל חלל. הם יעשו רושם מהשן, שנשלחת למעבדה ליצירה. בפגישה השנייה, רופא השיניים שלך יצמיד את הכתר. הוא או היא יבצעו התאמות אחרונות ויצרפו אותה על השן הטבעית.

כתרים קרמיים אינם עמידים כמו PFM, אך הם זולים יותר ממתכת. כתרים קרמיים משמשים לעתים קרובות בקדמת הפה, כגון החותכות. הם אינם חזקים כמו כתרי זירקוניה ופורצלן, והם עלולים לגרום לבלאי בשיניים מנוגדות. כתרי חרסינה אינם מומלצים למשטחי נשיכה, אך הם מהווים אופציה אסתטית יפה לשיניים הקדמיות. כתרי זירקוניה הם הקרמיקה החזקה ביותר כיום בשוק. הם גם משקפים אור טבעי והם עמידים יותר מכתרי חרסינה מאוזכים למתכת.